Alimente „medicament” care au efect ANALGEZIC

http://www.zorin.ro/wp-content/uploads/2015/03/scortisoara-480x312.jpg

Poţi uita de ibuprofen, nurofen, paracetamol sau de algocalmin ca să-ţi tratezi durerile de cap, de burtă sau de măsea. Natura ne-a oferit mai multe alimente cu compoziţie chimică foarte similară cu medicamentele sau care includ anumite substanţe care pot avea efect calmant asupra organismului. De altfel, mâncarea a fost folosită timp de mii de ani ca tratament împotriva diverselor dureri.


Remediile naturale sunt preferate de oameni pentru a contracara efectele negative ale medicamentelor asupra organismului. Evident, dacă la micul dejun ţi-ai putea calma durerile de cap sau de măsea, n-ai mai sta să cauţi o pastilă de cap sau de durere de dinţi prin raftul de doctorii.



Unii oameni rămân suprinşi de faptul că unele alimente funcţionează asemenea unor medicamente naturale împotriva durerilor pentru că nu înţeleg că uneori sursa unor dureri în organism apar din cauza lipsei unei alimentaţii corecte. Eşti ceea ce mănânci, spune o vorba din popor, prin urmare dacă mănânci ceea ce trebuie sau dacă mănânci ceea ce organismul tău are nevoie durerea va dispărea imediat.



Efectul analgezic al mâncării este dat de proprietăţile anti-inflamatoare pe care le au aceste alimente. Se poate spune că există câte-un aliment pentru fiecare durere din corpul tău. Aceste leacuri băbeşti au dat roade ani la rând pentru oameni, cu mult până la inventarea medicamentelor şi pastilelor, deoarece oamenii înţelegeau cauza acestor probleme – lipsa alimentaţiei corespunzătoare. Într-o lume atât de modernă şi grăbită e greu să ţii la tine somon, ghimbir sau ulei extra virgin de măsline pentru diverse afecţiuni, astfel au luat naştere mici pilule pe care le luăm să trateze diverse afecţiuni. Câteodată aceste medicamente sunt mai eficiente, câteodată mai puţin eficiente, din cauza faptului că ele nu rezolvă cu adevărat problema, ci doar amână rezolvarea ei. Dar nu uita, fructele şi legumele care ajută la calmarea durerilor conţin, de asemenea, şi antioxidanţi, care reduc semnificativ radicalii liberi care provoacă inflamaţia.


1. Scorţişoara


scortisoara



Acest condiment poate fi adăugat la cafea până să dea în fiert. Poate fi adăugat la ceai, sau chiar poţi face ceai din scorţişoară (amestecă 1 linguriţă de scortişoară cu 2 linguriţe de miere şi amestecă-le în apă caldă sau fierbinte). O pastă din aceleaşi două ingrediente – miere şi scorţişoară – cu puţină apă poate ameliora sau de poate scăpa de durerile de artrită în mod natural. Această pastă poate provoca iritatea pielii, aşa că ar fi recomandat să puneţi puţin pe încheietură pentru a testa înainte de a o aplica pe zona dureroasă. Tot cu această pasta puteţi trata roşeaţa, înţepăturile de insecte sau mâncarimea pielii.


Scorţişoara este frecvent utilizată pentru subţierea sângelui, efect care ajută la circulaţia mai bună a sângelui prin întreg corpul. Acest lucru nu doar că ajută la reducerea durerilor din zonele afectate dar şi furnizează oxigen la celule sângelui. Este foarte bun supliment alimentar pentru supravieţuitorii infarctului miocardic.


Totodată, scorţişoara este utilizată pentru a trata durerea deoarece reacţionează cu substanţe din corp asemănătoare cu hormonii de prostaglandina, care contribuie la contracţia şi relaxarea muşchilor.


Cercetările au concluzionat că scorţişoara lupta cu durerile şi reduce semnificativ inflamaţia, cauza durerii.


2. Turmericul, sau curcuma (șofran indian)


turmeric


Unele studii ştiinţifice indică utilizarea curcumei sau şofranului indian în ameliorarea durerilor articulare şi reumatism. Condimentul are proprietaţi anti-inflamatorii care stau la baza utilizării sale în remediile împotriva durerilor. Adaugă piper şi şofran indian la mâncare ca să grăbeşti absorbţia în fluxul sanguin. Un studiu publicat în Jurnalul de Medicină Alternativă şi Complementară în 2009 a arătat că turmericul are proprietăţi eficace în lupta împotriva durerilor osteoartritice. Şofranul indian şi-a dovedit eficienţa ca plantă medicinală minune pentru pacienţi cu boli de inima, cancer, sindrom metabolic, Alzheimer si diverse condiții degenerative.


3. Somonul


somon


Somonul a fost şi el dovedit a fi un analgezic eficient, de asemenea. Cercetările indică faptul că acidul gras, omega-3, combinat cu vitamina D, ambele găsite în somon, sunt favorabile pentru ameliorarea durerii artritice. O porţie de 85 de grame are aproximativ 50% din doza zilnică recomandată de vitamina D. Somonul este, de asemenea, redus în mercur, fiind unul dintre cei mai siguri peşti de care te poţi bucura în mod regulat.


Printre durerile pe care somonul le rezolvă fără să clipească sunt cele articulare şi legate de reumatism şi durerile menstruale.


4. Ulei extravirgin de măsline


ulei-masline-extravirgin


Cercetările indică faptul că uleiul de măsline extravirgin este foarte eficient în calmarea şi eliminarea durerilor. Asemenea unui calmant bun, studiile arată că ueliul de măsline are numeroase proprietaţi anti-inflamatorii, asemenea ibuprofenului. Dacă vrei să beneficiezi de proprietăţile sale anti-inflamatorii sunt de ajuns 3 linguri pe zi. Potrivit rezultatelor mai multor cercetari, substanţele chimice care declanşează mecanismele de durere la nivelul creierului sunt blocate cu utilizarea regulată a unelui de măsline extravirgin.


5. Cireşe


Cirese


Până şi cireşele sunt medicamente naturale. Te aşteptai să poţi înlocui calmanetele din raftul cu pastile tocmai cu gustoasele cireşe? Cireşele conţin şi ele agenţi anti-inflamatori. Se spune că acest fruct poate ajuta să diminueze şi durerea cauzată de gută. Studiile arată că cireşele conţin mai multe compuşi benfici care acţioneaza împreună pentru eliminarea durerilor, pe lângă efectele antioxidante. Nu contează cum le mănânci, poţi mânca o tartă cu cireşe sau chiar vişine, ele tot sunt benefice pentru organism. Totuşi, potrivit ultimelor cercetări, cele pigmentate închis, vişinele sau cireşele acre s-a dovedit a fi foarte puternice în efectul antioxidant.


6. Cuişoare


cuisoare


Uleiul de cuişoare reduce semnificativ durerea de dinţi atunci când este aplicat local unde doare. Înmuiaţi un tifon cu două picături de ulei de cuişoare cu 1/4 linguriţă de ulei de măsline şi aplicaţi pe zona dureroasă din gură. Studiile arată că durerea dispare în câteva secunde! Microbii şi bacteriile asociate infecţiei sunt ucişi imediat. Unii specialişti spun că uleiul de cuişoare este foarte bun şi pentru vindecarea cariilor.


7. Ghimbir


ghimbir


Ghimbirul este o plantă cu proprietaţi analgezice puternice folosit de secole în Asia. Studiile au arătat că agenţii anti-inflamatori din ghimbir reduc inflamaţia şi calmează durerea, în special cea articulară şi reumatismul. Ghimbirul previne şi producţia de hormoni generatori de durere. Adaugă o lingură de ghimbir uscat sau două linguri de ghimbir proaspăt la mâncare pentru a maximiza beneficiile oferite la calmarea durerilor. De asemnea, ghimbirul este bun împotriva durerilor musculare, digestive sau migrenelor.



http://bucatariadianei.com/alimente-medicament-care-au-efect-analgezic/

Postări populare